Kijk, dat is goed om te weten.

We lopen al wat jaartjes mee. En dan verzamel je zo nogal wat weetjes, handigheidjes, noem ze life hacks. Die delen we graag met je. Waarom? Omdat het zo gemakkelijk te onthouden is.

 

Oogvoedsel
Je ogen hebben luteïne, vitamine a, omega-3, antioxidanten. Dat zit in vette vis, groente en in fruit. Dus als je gezond en gevarieerd eet, blijven (ook) je ogen langer scherp.

Zonneklaar
Kijk nooit recht in de zon, ook niet met zonnebril.

20-20-2
Zorg dat je kind na 20 minuten op een telefoon, laptop, tablet of boek een pauze houdt van 20 seconden. Stimuleer dat je kind elke dag 2 uur buiten is. De pauzes op school, en het wandelen of fietsen van en naar school mag je meetellen. Het buitenlicht is belangrijk. Buiten wordt er in het oog een stofje aangemaakt dat ervoor zorgt dat het oog rond blijft en de cellen niet beschadigen.

Lucht je ogen
Je ogen kunnen niet goed tegen droge lucht. Dus als je veel binnen moet werken, in bijvoorbeeld droge airco-lucht, ga dan op gezette tijden even naar buiten om een luchtje te scheppen, voor je ogen.

Minder blauw licht
Blauw licht dat van veel beeldschermen afkomt lijkt schadelijk te zijn. Het verstoort je slaapritme (je denkt dat het dag is). Dus als je makkelijk in slaap wilt vallen, kijk dan niet tot het naar bed gaan tv. En neem geen tablet en smartphone mee naar bed.

Yoga
Je ogen hebben ontspanning nodig net als je geest en je lichaam. Er zijn allerlei manieren om je ogen te helpen ontspannen. Doe bijvoorbeeld wat yoga met je ogen. Of maak een wandeling, buiten.

Nu is het moment!

Kijk,
met een frisse blik.

Nu geen aanpaskosten (t.w.v. € 39,-*) en gratis voor 5 dagen probeerlenzen. Vraag in de winkel naar de voorwaarden.

Afspraak boeken. Zo gepiept.

Kom je er niet uit? Geen probleem: